Mobili versija

20 patarimų kaip teisingai iššifruoti darbo skelbimą



1. Visų pirma svarbu KUR radote jus sudominusį darbo skelbimą: karjeros svetainėje, nacionalinėje spaudoje, specializuotoje spaudoje ar svetainėse, įmonės svetainėje, bendruosiuose skelbimų portaluose ir pan. Tai kur radote skelbimą daug ką pasako apie įmonės požiūrį į personalo paiešką. Tai lyg bendros įmonės politikos atspindys.


2.
Skelbimą radote nespecializuotame skelbimų tinklapyje, kuriame daug gramatikos ir stiliaus klaidų? Pagal tokį skelbimą galima suprasti, kad įmonėje dirba beraščiai, jei apskritai tai įmonė. Atitinkamas bus ir darbas.


3.
Jei darbo pasiūlymą radote atsitiktinėj skelbimų svetainėj, kuriame fizinis asmuo siūlo gerą uždarbį nieko nedirbant, greičiausiai tai bus koks nors neaiškių dalykų platinimas, „piramidžių“, „grandinėlių“ formavimas ir t.t. Jus nori apmulkinti!


4.
Svarbu ir KOKIO DYDŽIO ar apimties darbo pasiūlymas:


4.1.
Skelbimą sudaro vos keli sakiniai. Nieko gero. Trūksta informacijos apie darbo pobūdį, pačią įmonę, tikslesnių reikalavimų kandidatams ir pan. Turint tik tiek informacijos bus sunku įtikti darbdaviui.


4.2.
pvz. Apatinio trikotažo parduotuvei Vilniuje reikalingi (-os ) pardavėjos. Tel…., faks… ir el.paštas. Na, kaip ir viskas aišku, specializuotai parduotuvei reikalinga supratimą apie tą produktą turinti pardavėja. Neaišku tik ko iš Jūsų tikisi ir ką Jums siūlo. Taigi, visų pirma paskambinkite nurodytu telefonu ir pasiteiraukite apie darbo sąlygas, grafikus, tegu patikslina pagrindines darbo užduotis ir pan. Jei Jums tinka – siųskite CV, kitu atveju tik auginsite tuščias viltis.


4.3.
Skelbimas labai didelės apimties. Tokio pobūdžio skelbimais papildomai formuojamas įmonės įvaizdis rinkoje. Gerai. Dažniausiai tokiuose skelbimuose tiksliai apibūdinamas darbo pobūdis, keliami konkretūs reikalavimai kandidatui ir pan. Pastaba! Kai kuriais atvejais, įmonės įvaizdžio formavimui skiriama daugiau dėmesio nei patiems darbuotojams.


4.4.
Skelbimas vidutinio dydžio, su reikalinga informacija, tik… Darbo aprašymas šabloninis, reikalavimai standartiniai, pasiūlymai – neapibrėžti. Nereikėtų išsigąsti. Gali būti, kad įmonė neturi personalo paieškos patirties, o skelbimą paruošė ne personalo atrankų specialistas.


5.
Jei tą patį skelbimą randate ne pirmą kartą, jis publikuojamas pastoviai ir ilgą laiką, pvz. ištisus metus, greičiausiai toje pozicijoje darbuotojai ilgai neužsibūna arba apskritai toje įmonėje didelė darbuotojų kaita.


6.
Gerai žinomoms įmonėms darbo skelbime kartais užtenka vietoj įmonės pristatymo nurodyti tik įmonės pavadinimą ir mums to pakanka. Jei Jums negirdėta įmonė skelbime nepateikia informacijos apie save, o darbo pasiūlymas skamba patraukliai, informacijos apie įmonę reikėtų paieškoti internete. Visada svarbu pažinti įmonę, į kurios siūlomą poziciją pretenduojate.


7.
Jei darbo pasiūlyme nėra nurodyta įmonės pavadinimo, kontaktinė informacija – tik mobilus telefonas – gerai pagalvokite ar verta kreiptis į neaišku kur ir dar neaišku dėl ko.


8.
Skelbimas anglų ar kita užsienio kalba? Greičiausiai darbe jums teks dažnai naudoti šią kalbą. Įmonė, publikuojanti darbo pasiūlymą užsienio kalba, iš dalies užsitikrina, kad CV atsiųs tik tie, kurie suprato ką perskaitė : )


9.
Skirtingose įmonėse tas pats pozicijos pavadinimas gali reikšti visiškai skirtingas pareigas, t.y. gali skirtis darbo pobūdis, atsakomybės lygis, užduotys ir pan., pvz. reklamos vadybininkas, vienoje įmonėje bus aktyvus reklamos pardavėjas, kitoje – rūpinsis įmonės reklama. Atidžiai skaitykite darbo pobūdžio aprašymą.


10.
Kodėl reklamos agentūrų skelbimai atrodo taip keistai? Todėl, kad jie tikisi susirasti darbuotoją, kuris teisingai suprato jų skelbimą ir tinkamai į jį atsiliepė.


11.
Darbo skelbimą publikuoja personalo paieškos ir atrankos kompanija? Nieko baisaus. Atranka neužtruks ilgiau, nei ją darytų pati įmonė. Gal net greičiau.


12.
Personalo paieškos ir atrankos kompanija darbo skelbime nenurodo savo kliento įmonės pavadinimo. Vis tiek verta siųsti savo CV (jei atitinkate reikalavimus). Personalo paieška užsiimančios įmonės garantuoja duomenų konfidencialumą, o patekę į antrą atrankos etapą tikrai sužinosite įmonės pavadinimą.


13.
Reikalavimuose darbdavys nurodo ką BŪTINAI turi turėti ar gebėti kandidatas.


14.
Reikalavimuose nurodoma – aukštasis universitetinis išsilavinimas, bet nenurodoma kokios srities? Šiuo atveju, greičiausiai tiks ir neuniversitetinį aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą turintys kandidatai.


15.
Geri darbo kompiuteriu įgūdžiai, bet nenurodomos pageidaujamos ar darbui reikalingos programos. Greičiausiai bus reikalingi darbo su įprastomis MS Office programomis įgūdžiai. CV išvardinkite programas, kuriomis naudojatės, taip pat nurodykite kiek metų su jomis dirbate, kaip dažnai tenka jomis naudotis ir kokio lygio tų programų vartotojas esate.


16.
Geros lietuvių ir anglų (ar kitos) kalbos žinios. Čia svarbu ne tik tai, kad jūs mokate kalbėti, bet ir Jūsų gebėjimai sklandžiai, be gramatikos klaidų dėstyti savo mintis raštu. Vien supratimo greičiausiai nepakaks.


17.
Darbdavys teiks pirmenybę kandidatui atitinkančiam skelbime nurodytus privalumus.


18.
Jūs manote, kad atitinkate visus, skelbime nurodytus reikalavimus ir beveik visus privalumus. Svarbu, kad pagal Jūsų CV ir motyvacinį laišką darbdavys irgi suprastų, kad jūs atitinkate visus reikalavimus ir privalumus. Akcentuokite juos.


19.
Kandidatuodami į pasirinktą poziciją pasiruoškite atsakyti į klausimą – kodėl būtent šis darbo pasiūlymas Jus sudomino? Jūsų to gali paklausti pokalbio dėl darbo metu.


20.
Jei siunčiate savo CV nesirinkdami skelbimų, tai greičiausiai ir Jūsų neišsirinks. Siekite tikslo sistemingai ir apgalvotai.


Prie įrašo yra 7 komentarų

  • Dina #1Paskelbta: 29. May 2013

    Labiausiai patiko paskutinis punktas. Iš tiesų reikia kiekvienam siųsti vis naują, jam pritaikytą motyvacinį laišką,

  • Televizoriai #2Paskelbta: 19. Jul 2013

    Labai geri patarimai…

  • Rūta #3Paskelbta: 18. Oct 2013

    Naudinga. Ačiū.

  • Sprzedaz Hurtowa #4Paskelbta: 27. Nov 2013

    Labai svarbu atitikti darbo skelbimo “nuotaiką”. Tarkim, jei skelbimas kūrybiškas, tai ir prisistatyti reikia kūrybiškai.

  • Edita #5Paskelbta: 23. May 2016

    14. Reikalavimuose nurodoma – aukštasis universitetinis išsilavinimas, bet nenurodoma kokios srities? Šiuo atveju, greičiausiai tiks ir neuniversitetinį aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą turintys kandidatai.
    Čia turėjo būti pastaba: :”išskyrus valstybės tarnybą”.

  • Kondicionieriai Kaune #6Paskelbta: 15. Oct 2016

    Neblogai čia.

  • Asta #7Paskelbta: 6. Dec 2016

    O kaip vertinti daugybę skelbimų, kuriuose nė užuominos apie atlyginimą? Gal aš, pavyzdžiui, ieškau geriau apmokamo tos pačios srities darbo, ir matydama, koks atlyginimas siūlomas dažnu atveju negaiščiau savo laiko adaptuoti CV ir negaišinčiau darbdavio, pas kurį vis tiek neisiu, laiko :)

Skelbti komentarą


eight × = 56