Mobili versija

Kas šiandien renkasi – darbdavys ar darbuotojas?

 

Personalo atrankos specialistai pripažįsta, kad šiandieninėje rinkoje dažniau darbuotojas renkasi darbdavį nei atvirkščiai. Taigi įmonėms tenka nelengva užduotis – kaip patraukti gero specialisto dėmesį ir laimėti konkurencinę kovą su kitomis paiešką atliekančiomis kompanijomis. Patyrę personalo atrankos žinovai Ramunė Kabašinskienė ir dr. Mantas Tvarijonavičius dalijasi patarimais, ką reikėtų daryti, kad darbuotojų paieška būtų sėkminga.

 

Darbuotojų paieška trunka mėnesį

 

Kompanijos „OVC Consulting“ vyr. konsultantė R. Kabašinskienė, remdamasi Personalo valdymo profesionalų asociacijos šiais metais atliktu personalo valdymo rodiklių tyrimu, sako, jog vidutiniškai darbuotojų atrankos procesas mūsų šalyje užtrunka 30 dienų. „Rasti tinkamą darbuotoją šiandieninėje Lietuvos rinkoje tikrai sunku. Personalo atrankos specialistai vieningai pritaria, kad situacija sudėtinga, o ją dar labiau paaštrina didelė emigracija bei specialistų trūkumas. Šiuo metu sunku rasti net gerų sandėlininkų“, – pasakoja R. Kabašinskienė.

Pasak jos, nors laiko atžvilgiu darbuotojų paieška nesutrumpėjo, tačiau vidutinė atrankos kaina sumažėjo: remiantis anksčiau minėtu tyrimu, pernai darbuotojų atranka vidutiniškai kainavo 177 eurus, o užpernai ji siekė net 260 eurų. R. Kabašinskienės teigimu, šį pasikeitimą lėmė vis populiarėjanti pigesnė kandidatų paieška interneto darbo paieškų portaluose bei sumažėjęs skelbimų skaičius laikraščiuose. Tai buvo viena brangiausių darbuotojų paieškos priemonių.

 

Patikimi darbuotojų paieškos kanalai

 

Personalo specialistė sako, kad patraukliausia ir gal net patikimiausia paieška susijusi su vidiniais resursais, kai pasinaudojama kolegų rekomendacijomis. Taip pat vis dažniau pasitaiko pasiteisinusi praktika – atvirumas buvusiems darbuotojams. Su jais įmonės palaiko ryšius ir atsilaisvinus tinkamai darbo vietai pasiūloma sugrįžti.

„Panašu, kad organizacijos, norėdamos pritraukti darbuotojų, turi stengtis pagreitinti atrankos procesą bei įdėti labai daug pastangų. Šiandieninėje darbo rinkoje žmonėms ypač svarbu darbovietės reputacija, siūlomos perspektyvos bei tobulėjimo galimybės. Tad kiekviena įmonė turėtų atitikti šias sąlygas“, – įžvalgomis dalijasi personalo atrankos specialistė.

Kabašinskienė priduria, kad produktyviau organizuoti darbuotojų paiešką padeda ir specialūs įrankiai personalo specialistams, pvz., Europoje vieningas CV formatas „Europass“, kandidatų palyginimą palengvinanti priemonė „Europass CV Select“ bei informacijos apie naują darbuotoją įtraukimą į įmonės personalo duomenų bazę paspartinanti priemonė „Europass CV Connect“.

 

Personalo atrankos specialistai tampa „pardavėjais“

 

Jai antrina ir kompanijos „Good People“ partneris, knygos „Kaip įgalinti: lietuvių vadovų praktiniai pavyzdžiai“ autorius dr. M. Tvarijonavičius. Jo manymu, paskutinius 5 metus darbuotojas dažniau renkasi darbdavį nei šis darbuotoją. Pasak M. Tvarijonavičiaus, dėl šios situacijos įmonės apie savo reputaciją turi galvoti net ir tada, kai dar nevykdo darbuotojų paieškos.

„Visų pirma, kiekviena įmonė turi pati žinoti, kodėl ji gali vadintis patraukliu darbdaviu ir kuo ji pranašesnė už konkurentus. Tikiu, kad net ir mažiausia organizacija turi savų pranašumų, kuriuos kandidatams gali pateikti kaip svarbius. Žmonės mėgsta būti išskirtiniais ir nori dirbti ten, kur galėtų jaustis būtent tokiais. Taigi, svarbi darbuotojų atrankos specialistų užduotis yra tinkamai reprezentuoti įmonę ir gebėti parduoti darbo vietą“, – kalba dr. M. Tvarijonavičius.

Jis akcentuoja, kad itin svarbu ne tik gerai pristatyti, bet ir iš tikrųjų atitikti visus kandidatams pateiktus privalumus: „Jei pradėjęs dirbti žmogus įmonėje išvysta visiškai kitą situaciją, negu buvo pasakota pokalbio metu, jis gali greitai pabėgti iš tokios darbovietės ir net paskleisti neigiamą informaciją apie ją. Sakoma – gali parduoti arabui smėlį arba eskimui ledus, bet tai bus paskutinis pardavimas tam klientui.“

 

Svarbu išsikelti kriterijus

 

Dr. M. Tvarijonavičius pataria negailėti laiko darbo pokalbiams. Anot jo, labiausiai paplitusi praktika – 1 val. trukmės interviu. Per trumpus pokalbius galima susidaryti tik pirmą įspūdį, kuris nebūtinai bus teisingas.

Dar vienas ypač svarbus dalykas – išsikelti kriterijus, pagal kuriuos bus vertinami ir atrenkami kandidatai. „Kartais per pokalbį žmonėms užduodami standartiniai klausimai, kurie net nepadeda susidaryti nuomonės apie kandidatą. Taip pat pasitaiko atvejų, kai žmonės lyginami pagal skirtingus kriterijus, o kartais personalo atrankos specialistai jų iš viso neturi. Tada iškyla gana didelė problema – atrenkami tie žmonės, kurie tiesiog patinka. Deja, ne visuomet patinkantis kandidatas bus tinkamiausias darbuotojas“, – sako jis.

Dr. M. Tvarijonavičius apibendrina, kad sėkminga darbuotojo paieška prasideda nuo patrauklaus darbo skelbimo, kuriame juntama intriga. Antras svarbus dalykas – gebėti tinkamai pristatyti įmonę ir parduoti darbo vietą. Trečias – dar prieš atranką išsikelti kandidatų vertinimo kriterijus ir jais vadovautis.

 


Nėra komentarų

Atsiprašome, bet šiuo metu negalite įrašyti komentaro!