Efektyvaus darbo skelbimo receptas

 

Ar ir Jūsų įmonei sunku surasti reikalingų kandidatų? Ar ir jūsų, atrodo, paprasta darbuotojo paieška pavirsta galvų medžiokle? Taip? Šiuo metu situacija darbo rinkoje yra ne itin dėkinga ieškant ir pritraukiant kandidatus. Tenka ieškoti naujų priemonių ir kanalų, naudoti netradicinius personalo paieškos būdus.

 

Tačiau, kad ir kokias inovatyvias priemones naudosite, nuo darbo skelbimų niekur nepabėgsite. Darbo paieškos portalas cvonline.lt išanalizavo šimtus darbo pasiūlymų ir dalinasi efektyvaus darbo skelbimo receptu.

 

Prieš pradedant kurti darbo pasiūlymą, apsibrėžkite kokio darbuotojo ieškote, aprašykite jį kaip darbuotoją ir kaip asmenybę, įvertinkite, kas jam svarbu, kuo jis domisi, kur jį galima rasti. Susidėliokite prioritetus, kokius reikalavimus kandidatas būtinai turi atitikti, o kuriuos neprivalo. O tuomet, pagal šio tipinio kandidato paveikslą, paruoškite darbo skelbimą:

 

  1. Skelbimo struktūra ir dizainas
    Skelbimas turėtų turėti aiškią struktūrą. Paprasčiausia, lengviausiai suvokiama ir efektyviausia skelbimo struktūra: Informacija apie įmonę, Pareigų pavadinimas, Darbo pobūdis, Reikalavimai, Kodėl verta dirbti pas mus, Kontaktai. Taisyklė paprasta – kuo paprastesnis skelbimas, tuo daugiau kandidatų. Tačiau ne visi darbo skelbimai gali būti paprasti. Svarbu, kad skelbime „kalbėtumėte“ kandidatams suprantama kalba. Grafiniai elementai skelbime ne tokie svarbūs, kaip gali atrodyti. Darbo skelbimuose laimi paprastumas. Kuo “techniškesnė” pozicija, tuo “techniškesnis” ir skelbimas. Paveiksliukai veiksmingesni kūrybinėms pozicijoms. Išryškinkite svarbiausius skelbimo dalykus. Jei neveikia jūsų naudojamas skelbimas, keiskite jį. Keiskite radikaliai.

 

  1. Apie įmonę
    Jei svarstote rodyti ar ne įmonės pavadinimą, tai atsakymas yra labai paprastas – paslėptas įmonės pavadinimas = minimalus kandidatų skaičius. Kandidatai vengia siųsti savo CV į anoniminius darbo skelbimus, nes tai gali būti ir esamo darbdavio skelbimas. Įmonę pristatykite trumpai ir iš esmės, tačiau pasistenkite išryškinti savo išskirtinumus. Įmonės augimo tendencijos, perspektyvos, rinkos specifika, veiklos išraiška skaičiais pvz. klientų skaičius, kandidatams sudarys teigiamą įspūdį apie įmonę.
    Teigiamai veikia (pritraukia daugiau kandidatų) – užsienio kapitalo, tarptautinės įmonės su veiklos standartais. Įmonėms su sugadinta reputacija pritraukti kandidatus gali padėti tik ženkliai didesnis nei rinkoje esantis atlyginimas ir kitokia darbuotojų pritraukimo taktika: anonimiškas skelbimas, kandidatus kviestis į neutralią vietą ir reabilituotis. Nemeluokite apie įmonę, pvz. darbo skelbime labai gražiai aprašyta parduotuvė, o kai kandidatas nuvažiavo pažiūrėti gyvai, pamatė, kad parduotuvė visiškai neatitinka aprašymo. Jei įmonė nežinoma, gali padėti produktas, paslauga, jo paklausa rinkoje. Jei prekinis ženklas geriau žinomas už įmonės pavadinimą, skelbime reikėtų naudoti prekinį ženklą.
    Valstybinės įmonės gali akcentuoti mokymus, stažuotes, seminarus. Lietuviško kapitalo įmonės turėtų akcentuoti finansinį stabilumą. Nenustebkite – jaunimas gali ir visai nepasidomėti įmone.

 

  1. Pareigos
    Pareigos turi būti konkrečios ir atitinkančios tikrovę. Rinkoje nusistovėjo stereotipas, kad vadybininkas = aktyvūs pardavimai. Todėl pardavimų vadybininko pozicijos skelbimai sulaukia nedidelio kandidatų dėmesio. Jei „vadybininkas“ dirbs parduotuvėje ir aptarnaus ateinančius klientus, tuomet, pareigose gali būti tokie žodžiai: pardavėjas-konsultantas, klientų aptarnavimo vadybininkas.
    Pareigas papildykite papildoma informacija, pvz. prekybos atstovas (B2B), (Statybinė technika) ar pan.
    Daugiau kandidatų sulaukia prekybos atstovo (pareigoms garantuotas savarankiškumas) skelbimai, nei pardavimų vadybininko.

 

  1. Darbo pobūdis arba Užduotys / atsakomybė
    Ilgas darbo užduočių aprašymas su kiekvienu punktu mažina potencialių kandidatų srautą, todėl rekomenduojamas optimalus užduočių ir atsakomybių kiekis – po 3- 5 punktus.
    Jei ieškote pardavimų vadybininko, skelbime parašykite su kokiais klientais reikės dirbti: naujais (naujų klientų paieška) ar aptarnauti esamus (klientų aptarnavimas).

 

  1. Reikalavimai kandidatui
    Kaip ir užduočių, taip ir optimalus reikalavimų kandidatams kiekis – 3- 5 punktai. Reikalavimuose reikėtų pažymėti, kokia darbo patirtis reikalinga, specifinės žinios ar įgūdžiai, kalbos, išsilavinimas ir kelios svarbiausios, konkrečiai pozicijai būtinos, asmeninės savybės.
    Turėkite omenyje, kad jei ieškote darbuotojo, kuris turi mokėti anglų ir rusų kalbas, jauni žmonės greičiausiai mokės arba vieną arba kitą kalbą, ir retu atveju, abi. Jei anglų kalba parašytame skelbime nebus nurodytas reikalavimas „lietuvių kalba“, galite sulaukti kandidatų nemokančių lietuvių kalbos.

 

  1. Ką siūlo įmonė
    Patraukliau skamba „Kodėl turėtumėte dirbti pas mus“, nei „Ką siūlo įmonė“. Darbo skelbime ši dalis yra ypač svarbi. Jei įmonė parašys, kad siūlo mokymus, tai kandidatuos tie, kurie nori mokytis. Techninėms pozicijoms svarbu kursai, sertifikatai, apmokymai pas gamintojus. Paminėkite, kiek kartų per metus vyksta tokie mokymai. Jei įmanoma, rašykite kuo konkrečiau, vietoj – „visos darbui reikalingos priemonės“ detalizuokite, pvz. automobilis + kuras + amortizacija. Galite ir nedatalizuoti, bet jei iš tikro suteikiate visas darbui reikalingas priemones, būtinai tai parašykite.
    Darbininkiškoms pozicijoms skelbime verta įrašyti atlyginimo intervalą, jei siūlomas atlyginimas yra bent šiek tiek didesnis už rinkos vidurkį. Konkurencingas atlyginimas, soc. garantijos ir draugiškas kolektyvas – šabloniška ir neveiksminga. Paieškokite individualumo. IT įmonių, IT specialistų skelbimuose svarbiausia skelbimo dalis – „Ką siūlo įmonė“, o šioje dalyje vienas iš svarbiausių punktų – pinigai.

 

  1. Kontaktinė informacija
    Ieškant paprastesnės, žemesnės pozicijos, skelbime galima nurodyti telefono numerį. Tokie kandidatai pirmenybę teikia tiesioginiam bendravimui, jie gali net neturėti savo CV. Antras jų klausimas būna – „Kiek mokėsite?“, būkite tam pasiruošę. Kandidatai iš užsienio skambinai tikslingai, o vietiniai su pagrindiniu klausimu – „ar gavote mano CV?“. Vidutinio ir aukšto lygmens pozicijoms telefono numeris skelbime nebūtinas. Įmonės adreso skelbime kandidatai nepastebi.

 

  1. Skelbimo kalba
    Jei kasdieninė darbo kalba yra anglų, tuomet darbo skelbimą galima parašyti anglų kalba, taip galėsite patikrinti kandidato kalbos žinias. Tačiau, jei darbe dažniausiai bus naudojama lietuvių kalba, skelbimas anglų kalba ženkliai sumažins kandidatų kiekį.

 

Tačiau, vien tik gerai parašytas skelbimas sėkmės negarantuoja. Darbo skelbimo sėkmės priklauso ir nuo jo publikavimo laiko, vietos, platinimo kanalų ir pan.

 

 Gero darbo skelbimo pavyzdys

 

CV-Online konsultantai atsakys į Jums rūpimus klausimus apie darbuotojų paiešką. Kreipkitės dabar!


Nėra komentarų

Skelbti komentarą


five − 5 =